PatraiNews.gr
Slider Απόλλων ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ΚΑΤΑΛΗΨΗ Πάτρα - Δυτική Ελλάδα

ΚΑΤΑΛΗΨΗ “ΑΠΟΛΛΩΝΑ”: Περίπου 50.000 ευρώ στοίχισε στο ταμείο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας! Θα τα πληρώσουν οι δημότες!


Μπορεί χθες οι καταληψίες να παρέδωσαν το μνημείο του “Απόλλωνα”, αλλά η 60ήμερη αυτή κατάληψη επέφερε τεράστια οικονομική ζημιά στο ΔΗΠΕΘΕ, αφού η εαρινή παραγωγή “Isadora” της τοπικής μας αυλαίας, ουδέποτε ξεκίνησε λόγω της κατάληψης του θεάτρου!

Ο προϋπολογισμός της παραγωγής ήταν της τάξεως των 52.000 ευρώ, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού, θα πληρωθεί κανονικά στους συνεργάτες και συντελεστές του έργου, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει παιχθεί ούτε μια μέρα!

Σε όλα αυτά ο Δήμος Πατρέων παρέμενε απλός θεατής, στο όνομα υπεράσπισης των κινητοποιήσεων των σπουδαστών, αδιαφορώντας για το οικονομικό και καλλιτεχνικό κόστος αυτής της κατάληψης στη δημοτική περιουσία, που ταυτόχρονα είναι και πολιτιστικό μνημείο!

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΙΩΝ

Εν τω μεταξύ, το Σωματείο των Σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Μετά από 61 μέρες διεκδικήσεων, δράσεων, κινητοποιήσεων, συνελεύσεων, μετά από 61 μέρες αγώνα, ενός μαχητικού, συσπειρωμένου και πολυμορφικού αγώνα, το συντονιστικό της κατάληψης του θεάτρου Απόλλων, αποτελούμενο από σπουδαστ(ρι)ες και αποφοίτους/ες της δραματικής σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, αποφάσισε τη λύση της κατάληψης. Η συγκεκριμένη κατάληψη ήρθε να ενισχύσει το μεγάλο καλλιτεχνικό κίνημα που δημιουργήθηκε ενάντια στην υποβάθμιση των καλλιτεχνών , των καλλιτεχνικών σπουδών και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας εν γένει. Λειτούργησε σε παράλληλο άξονα με όλες τις καταλήψεις ανά την Ελλάδα και ισχυροποίησε την διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων στην Πάτρα, διεκδίκηση η οποία ξεκίνησε με τη κατάληψη της δραματικής σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας( θέατρο Μπάρι και διοικητικά γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ) ήδη από τις 10 Ιανουαρίου. Σε αυτό το διάστημα των τριών μηνών, οι υπό κατάληψη χώροι, γέμισαν με θέατρο, ποίηση,μουσική, χορό, κινηματογράφο, ανοιχτές συνελεύσεις, αποτέλεσαν φάρους Πολιτισμού που άνοιξαν διάλογο με την κοινωνία για την συστηματική υποτίμηση του πολιτισμού και την συστηματική καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων ως απόρροια κρατικής αμέλειας. Η τελευταία μάλιστα έφτασε να δολοφονεί ζωές στο έγκλημα στα Τέμπη. Και μέσα σε ένα θρήνο που μετουσιώθηκε σε κοινωνική κραυγή, η οποία εκδηλώθηκε με πορείες σε όλη την Ελλάδα, οι ιδιωτικοποιήσεις, οι αυθαιρεσίες, η συγκάλυψη εγκλημάτων και βιασμών συνεχίζονταν κανονικά. Όλα αυτά αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι των διεκδικήσεων μας καθώς παλεύουμε για ένα κόσμο δίκαιο, ασφαλή και ελεύθερο, όπως τον ονειρευτήκαμε.
Αφουγκραζόμενοι λοιπόν τις υπάρχουσες συνθήκες και όντες αλληλέγγυοι προς όλες τις καταλήψεις που με αστυνομική βαρβαρότητα και εκβιασμούς καταστάλθηκαν, η λύση της κατάληψης, ως η τελευταία κατάληψη θεάτρου πανελλαδικά ολοκληρώνει έναν κύκλο ώστε ο αγώνας να συνεχιστεί, να μετουσιωθεί και να δώσει χώρο να γεννηθεί ένας νέος κύκλος διεκδικήσεων.
Ο αγώνας μας είναι δίκαιος!
Παλέψαμε και παλεύουμε για τα αυτονόητα, και δεν επιτρέψαμε και δεν θα επιτρέψουμε κανείς να χρησιμοποιήσει ή να σπιλώσει τον αγώνα αυτό. Τον τελευταίο καιρό είμαστε μάρτυρες δημοσιευμάτων και αναρτήσεων που προσπαθούν να υποδαυλίσουν την κατάληψη και τις διεκδικήσεις μας. Αντιλαμβανόμαστε την πολιτική σκοπιμότητα που υποκινεί τα παραπάνω, αλλά δεν θα επιτρέψουμε η μάχη μας να γίνει βορά, ενός χυδαίου πολιτικού παιχνιδιού. Ο βανδαλισμός του θεάτρου εξωτερικά με μουτζούρες και συνθήματα στους τοίχους, σπασμένα μέρη στις πόρτες και βρώμικο περιβάλλον , αποτελεί μια είκονα που υπάρχει πάρα πολύ καιρό και φυσικά προγενέστερα της κατάληψης. Η εργασία μας ως ταξιθέτες και ως ηθοποιοί στο θέατρο μας επιτρέπει να γνωρίζουμε το τι συνέβαινε έξω από το θέατρο το προγενέστερο διάστημα και μάλιστα ακόμη και κατά τη διάρκεια παραστάσεων. Επίσης, το γεγονός ότι γνωρίζουμε πως μέχρι πρότινος δυστυχώς δεν είχε εκφραστεί τέτοιος υπερβάλλων ζήλος από πλευράς δημοσιογράφων και όχι μόνο, για την εικόνα του εβληματικού αυτού κτηρίου, μας κάνει να αναρωτιόμαστε για την ειλικρίνεια και την πρόθεση αυτού του ενδιαφέροντος. Συνεπώς, αντιλαμβανόμαστε πως η έμμεση και η άμεση αυθαίρετη συσχέτιση, της ομολογουμένως απαράδεκτης αυτής κατάστασης έξω από το θέατρο, με την υπάρχουσα κατάληψη αποτελεί μια χυδαία ευθεία επίθεση στις διεκδικήσεις μας και στον αγώνα μας και υποκινείται απο ιδιοτελή συμφέροντα. Η κατάληψη ήταν πάντα συνεπής στα αιτήματα και στις αρχές που είχε θέσει εξ αρχής, με σεβασμό στο ακέραιο στο χώρο του θεάτρου και διασφάλιση της φύλαξης του. Ήμασταν πάντα διαθέσιμοι για διάλογο με όσους ήθελαν ειλικρινά να μάθουν για εμάς και τον αγώνα μας. Ήμασταν στις ανοιχτές συνελεύσεις μας. Ήμασταν πάντα εδώ. Στο θέατρο Απόλλων… για όσους λοιπόν διερωτώνται διαδικτυακά, από απόστασή για το ποιοί είμαστε και τι κάνουμε, είμαστε εμείς που παλεύουμε για την τέχνη με όπλο τη τέχνη, που παλεύουμε με ήθος, σεβασμό και μαχητικότητα ενάντια σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης και βίας, εμείς που σχετιστήκαμε με όλους εκείνους τους όμορφους ανθρώπους που συναντήσαμε αυτό το καιρό, εμείς που βάζαμε κλασσική μουσική από το μπαλκόνι του Απόλλωνα για να ακουστεί σε όλη τη πόλη, εμείς που παρεμβαίναμε, εμείς που χορεύαμε και σας <<μιλούσαμε>> για τον επαναστατημένο άνθρωπο του Καμύ στα σκαλιά του θεάτρου, εμείς που φωνάζαμε στους δρόμους της Πάτρας και της Αθήνας, εμείς που διεκδικούσαμε με σθένος στις κυβερνητικές συναντήσεις, είμαστε εμείς που διαβάζαμε θέατρο στο Τρένο, εμείς που αφήναμε τους ποιητές να μιλήσουν για το <<πως οι νικημένοι του σήμερα , βλέπετε, είναι οι νικητές του αύριο, όσο για εκείνο το ποτέ έχει πλέον γίνει σήμερα κι έχουμε κιόλας αργησει>> Brecht.
Σε σας που μας ακούτε
Είμαστε εμείς
Είναι ο αγώνας μας!
Και θα αρχίζει πάντα από την αρχή…
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε :
1) Την ΆΜΕΣΗ τροποποίηση του ΠΔ 85/2022, με την υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στην βαθμίδα ΤΕ (όπως ίσχυε για τους/τις διπλωματούχους μέχρι το 2003) ή τη δημιουργία αποδεδειγμένης ισότιμης βαθμίδας με το ΤΕ. Συμπερίληψη όλων των αποφοίτων.
2) Την Παροχή Σίτισης, Στέγασης, Δωρεάν Συγγραμμάτων, Κρατικών Υποτροφιών και Οικονομικής Στήριξης στο Σπουδαστικό Σώμα των εποπτευόμενων από το ΥΠΠΟΑ Σχολών,
3) Την περαιτέρω στελέχωση των Δημοσίων Σχολών Παραστατικών Τεχνών με το απαραίτητο προσωπικό και τον απαραίτητο εξοπλισμό για την διενέργεια των σπουδών μας,
4) Την ΆΜΕΣΗ ίδρυση Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου και νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων Παραστατικών Τεχνών σε όλη την Ελλάδα. Διαδικασίες εξομοίωσης για τους απόφοιτους των Ανώτερων Καλλιτεχνικών Σχολών. (Διαβούλευση με όλα τα συλλογικά όργανα για τη ρύθμιση των διαδικασιών αυτών.)
Το συντονιστικό της κατάληψης του θεάτρου Απόλλων



Source link

Παρόμοια Άρθρα

ΤΗΡΗΣΑΝ ΤΟ ΕΘΙΜΟ: Έσπασαν λάμπες στην οδό Ερμού!

news

Δημήτρης Καλογερόπουλος: «Οι άλλοι; Ποτέ δεν κοιτάζω τους άλλους!»

news

Η Μυρτώ της Πάρου πάει στο Ανόβερο για θεραπεία

Χρήστος Βεργαναλάκης